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Bio

English

Behind the music veil we find light, width, depth and a silent presence.

The music of Luis Meseguer Mira (1995) is a bridge between the earthly and the spiritual. Rooted in ancient and medieval traditions, he endows them with light and contemporary sonorities. His language fluctuates between contemplation, mystery, clarity and love for each of the notes.


His works have been premiered by the choir and orchestra QNK.Ópera under the direction of Ignacio Yepes, the contemporary ensemble BCN216 under the direction of Ernest Martínez Izquierdo, organists such as Vicenç Prunés and Berenguer Montserrat, soloists including the oboist Nina Alcañiz. His works and arrangements have been performed in prestigious venues such as the Basílica de la Sagrada Familia in Barcelona, the Monasterio de Guadalupe in Extremadura, L'Auditori in Barcelona or the Palacio del Infante Luis in Boadilla del Monte.


He has collaborated with other artists in joint projects with the sculptor Javier Viver, the director and producer Arturo Méndiz, the painter María Tarruella, the actress Yolanda Ulloa, the stage directors Ana and Montse García and the singer-songwriter Alph. Regarding his music for audiovisual media, his projects include fiction, documentaries, advertising and apps. He has worked with national and international directors, including alumni of film and communication schools,such as ESCAC (Escola Superior de Cinema de Catalunya), ECIB (Escola de Cinema de Barcelona) and the University of Navarra. He also conducts Anima, the sacred music choir of UIC Barcelona and the choir Musica Fidei.


As a composition student at ESMUC, he has been a student of Bernat Vivancos, Juan Carlos Asensio, José Río-Pareja and Christophe Havel. She has also received classes from composers as varied as Albert Guinovart, Pierre Jodlowski, Arnau Bataller, Martín Matalón, Ann Cleare, Joan Arnau Pàmies, Eduard Resina, Elena Rykova and Misato Mochizuki, as well as sessions given by Kaija Saariaho, Raquel García Tomás, Joan Magrané and Núria Giménez.


His degree in Audiovisual Communication and his experience in Marvin&Wayne - Short Film Distribution, Festival Cinema Natura de Cervelló and Andorra Kids' Film Festival lead him to be updated and open to new artistic trends.

 

  • Hybridization: dialogue between contemporary, traditional and medieval music.

  • Interdisciplinarity: creation of projects with other arts: sculpture, painting, theater, audiovisuals, etc.

  • Research: on the original sources that inspire each work.

  • Exploration: search for innovative sonorities and structures.

  • Contemplation: auditory experience as a bridge to transcendence.

  • Detail: to encourage listening to each sound.

 

Castellano

 

Tras el velo de la música hay luz, amplitud, profundidad y una presencia silenciosa.

La música de Luis Meseguer Mira (1995) es un puente entre lo terrenal y lo espiritual. Arraigado en tradiciones antiguas y medievales, las dota de luz con sonoridades contemporáneas. Su lenguaje fluctúa entre la contemplación, el misterio, la claridad y el amor por cada una de las notas.


Sus obras han sido estrenadas por el coro y orquesta QNK.Ópera bajo la dirección de Ignacio Yepes, el ensemble contemporáneo BCN216 bajo la dirección de Ernest Martínez Izquierdo, organistas como Vicenç Prunés y Berenguer Montserrat, intérpretes solistas entre ellos la oboísta Nina Alcañiz. Sus obras y arreglos se han interpretado en espacios de prestigio como la Basílica de la Sagrada Familia de Barcelona, el Monasterio de Guadalupe de Extremadura, L’Auditori de Barcelona o el Palacio del Infante Luis de Boadilla del Monte.


Ha colaborado con otros artistas en proyectos conjuntos con el escultor Javier Viver, el director y productor de cine Arturo Méndiz, la pintora María Tarruella, la actriz Yolanda Ulloa, las directoras de escena Ana y Montse García y el cantautor Alph. Respecto su música para medios audiovisuales, sus proyectos incluyen ficción, documentales, publicidad y apps. Ha trabajado con directores nacionales e internacionales, incluyendo alumni de escuelas de cine y comunicación, como ESCAC (Escola Superior de Cinema de Catalunya), ECIB (Escola de Cinema de Barcelona) y la Universidad de Navarra. También dirige Anima, el coro de música sacra de UIC Barcelona y el coro Musica Fidei.


En su etapa de estudiante de composición en ESMUC, ha sido estudiante de Bernat Vivancos, Juan Carlos Asensio, José Río-Pareja y Christophe Havel. También ha recibido clases de compositores tan variados como Albert Guinovart, Pierre Jodlowski, Arnau Bataller, Martín Matalón, Ann Cleare, Joan Arnau Pàmies, Eduard Resina, Elena Rykova y Misato Mochizuki, así como sesiones impartidas por Kaija Saariaho, Raquel García Tomás, Joan Magrané y Núria Giménez.


Su grado en Comunicación Audiovisual y su experiencia en Marvin&Wayne – Short Film Distribution, Festival Cinema Natura de Cervelló y Andorra Kids’ Film Festival le llevan a estar actualizado y abierto a nuevas tendencias artísticas.

 

  • Hibridación: diálogo entre músicas contemporáneas, tradicionales y medievales.

  • Interdisciplinariedad: creación de proyectos con otras artes: escultura, pintura, teatro, audiovisuales, etc.

  • Investigación: sobre las fuentes primigenias que inspiran cada obra.

  • Exploración: búsqueda de sonoridades y estructuras innovadoras.

  • Contemplación: experiencia auditiva como puente hacia la trascendencia.

  • Detallismo: fomentar la escucha en cada sonido.

 

Català

Darrere el vel de la música hi ha llum, amplitud, profunditat i una presència silenciosa. ​

 

La música de Luis Meseguer Mira (1995) és un pont entre allò terrenal i allò espiritual. Arrelat en tradicions antigues i medievals, les dota de llum amb sonoritats contemporànies. El llenguatge fluctua entre la contemplació, el misteri, la claredat i l'amor per cadascuna de les notes.

 

Les seves obres han estat estrenades pel cor i orquestra QNK.Opera sota la direcció d'Ignacio Yepes, l'ensemble contemporani BCN216 sota la direcció d'Ernest Martínez Izquierdo, organistes com Vicenç Prunés i Berenguer Montserrat, intèrprets solistes entre ells l'oboista Nina Alcañiz. Les seves obres i arranjaments s'han interpretat en espais de prestigi com la Basílica de la Sagrada Família de Barcelona, ​​el Monestir de Guadalupe d'Extremadura, L'Auditori de Barcelona o el Palau de l'Infant Lluís de Boadilla del Monte.

 

Ha col·laborat amb altres artistes en projectes conjunts amb l'escultor Javier Viver, el director i el productor de cinema Arturo Méndiz, la pintora Maria Tarruella, l'actriu Yolanda Ulloa, les directores d'escena Ana i Montse García i el cantautor Alph. Pel que fa a la música per a mitjans audiovisuals, els seus projectes inclouen ficció, documentals, publicitat i apps. Ha treballat amb directors nacionals i internacionals, incloent-hi alumni d'escoles de cinema i comunicació, com ESCAC (Escola Superior de Cinema de Catalunya), ECIB (Escola de Cinema de Barcelona) i la Universitat de Navarra. També dirigeix Anima, el cor de música sacra de la UIC Barcelona i el cor Musica Fidei.

 

En la seva etapa d'estudiant de composició a ESMUC, ha estat estudiant de Bernat Vivancos, Juan Carlos Asensio, José Río-Pareja i Christophe Havel. També ha rebut classes de compositors tan variats com Albert Guinovart, Pierre Jodlowski, Arnau Bataller, Martín Matalón, Ann Cleare, Joan Arnau Pàmies, Eduard Resina, Elena Rykova i Misato Mochizuki, així com sessions impartides per Kaija Saariaho, Raquel García Tomás, Joan Magrané i Núria Giménez.

 

El seu grau en Comunicació Audiovisual i la seva experiència a Marvin&Wayne – Short Film Distribution, Festival Cinema Natura de Cervelló i Andorra Kids’ Film Festival el porten a estar actualitzat i obert a noves tendències artístiques.

 

  • Hibridació: diàleg entre músiques contemporànies, tradicionals i medievals.

  • Interdisciplinarietat: creació de projectes amb altres arts: escultura, pintura, teatre, audiovisuals, etc.

  • Investigació: sobre les fonts primigènies que inspiren cada obra.

  • Exploració: cerca de sonoritats i estructures innovadores.

  • Contemplació: experiència auditiva com a pont cap a la transcendència.

  • Detallisme: fomentar l'escolta a cada so. ​